I love (and hate) you, Iran
Door fABULEUS / Armin Mola

De jongeren in Iran gaan letterlijk underground.
Ze houden geheime fuiven waar het safe is.
Dit is één van de beste feestjes ooit.
Omdat het niet mag.
"Opgroeien in verschillende culturen kan moeilijk zijn, maar ook verrijkend. I love (and hate) Iran is een pleidooi voor open blikken, nuance, empathie." (Theaterkrant)
"Een volle zaal jongeren tussen de 15 en 18 jaar tijdens een schoolvoorstelling (!) geboeid naar je laten luisteren, en dan ook nog over een politiek onderwerp, je moet het maar doen. De 24-jarige acteur en rapper Armin Mola speelt het klaar. Charismatisch en aanstekelijk vertelt hij zijn autobiografisch verhaal." (recensie op theaterkrant.nl)
Bio:
Acteur en rapper Armin Mola maakte een eerste versie als afstudeerproject aan de kunsthumaniora Lemmensinstituut in Leuven en herwerkte het nadien onder de vleugels van fABULEUS tot een volwaardige voorstelling. Armin speelde recent mee in About Elly van tg STAN en kreeg enige bekendheid door zijn hoofdrol in de populaire Ketnet-serie Hoodie.
Concept, tekst & spel Armin Mola Eindregie Mokhallad Rasem Dramaturgie Peter Anthonissen Kostuums Rida Habib Allah Artistieke coach Thomas Bellinck Scenografie Anthony Nti Productie fABULEUS Met de steun van de Warande, de stad Leuven en de Vlaamse overheid
DI 07.10.2025 13:30
optionele voorstelling: DI 07.10.2025 10:30
Hoe past deze voorstelling in de opleiding van je leerlingen?
Er zijn algemene basiscompetenties vastgelegd in eindtermen, die elke leerling dient te behalen gedurende zijn of haar schooltijd, ongeacht het onderwijsnet waarin je lesgeeft. Hoe deze competenties precies worden ingevuld, hangt af van de inrichtende macht.
Deze voorstelling sluit aan op volgende eindtermen
SOCIAAL RELATIONELE COMPETENTIES
05.01 De leerlingen gaan respectvol en constructief met anderen in interactie rekening houdend met elkaars grenzen.
BURGERSCHAP
07.02 De leerlingen reflecteren over het relationele, gelaagde en dynamische karakter van identiteit.
07.03 De leerlingen lichten toe hoe verschillende vormen van diversiteit verrijkend en uitdagend zijn voor het samenleven.
07.04 De leerlingen gaan geïnformeerd, beargumenteerd en constructief in dialoog over maatschappelijke thema’s.
CULTUREEL BEWUSTZIJN
16.01 De leerlingen brengen kunst- en cultuuruitingen in verband met de context waarin ze voorkomen.
16.02 De leerlingen reflecteren over eigen beleving bij uiteenlopende kunst- en cultuuruitingen.
16.03 De leerlingen lichten toe hoe een kunstwerk vanuit vorm en inhoud betekenis geeft.