Economedy
Door Kamal Kharmach

Kamal is een van de bekendste komieken van Vlaanderen. Wat veel mensen ondertussen ook weten, is dat hij gefascineerd is door alles wat met economie te maken heeft. Hij is docent Bedrijfseconomie aan de hogeschool, presenteert ‘Andermans zaken’ op Één en is een geboren ondernemer. Kortom, hij is dé geknipte persoon voor een voorstelling over economie.
“Economen zijn experten die morgen perfect weten waarom de dingen die gisteren gebeurd zijn, niet vandaag gebeurden.”
Begrijp je deze quote niet helemaal? Geen paniek, Kamal legt het uit.
Enne… wil je niet weten of geld echt gelukkig maakt…?
In ‘Economedy’ overtuigt Kamal iedereen waarom economie zo boeiend, leuk en overal is!
Getriggerd? Dan heeft Kamal de juiste marketingtechnieken gebruikt!
Gratis educatief materiaal | Febelfin
Febelfin en Kamal Kharmach leren jongeren op speelse wijze hoe leuk de economie kan zijn | Febelfin
DI 14.10.2025 10:30
Hoe past deze voorstelling in de opleiding van je leerlingen?
Er zijn algemene basiscompetenties vastgelegd in eindtermen, die elke leerling dient te behalen gedurende zijn of haar schooltijd, ongeacht het onderwijsnet waarin je lesgeeft. Hoe deze competenties precies worden ingevuld, hangt af van de inrichtende macht.
Deze voorstelling sluit aan op volgende eindtermen
ECONOMISCHE EN FINANCIELE COMPETENTIES
11.01 De leerlingen beargumenteren binnen een persoonlijk of gezinsbudget keuzes bij aankopen rekening houdend met de totale kostprijs en de financieringskost.
11.02 De leerlingen vergelijken sparen en beleggingsvormen op het vlak van risico en rendement.
BURGERSCHAP
07.02 De leerlingen reflecteren over het relationele, gelaagde en dynamische karakter van identiteit.
07.03 De leerlingen lichten toe hoe verschillende vormen van diversiteit verrijkend en uitdagend zijn voor het samenleven.
07.04 De leerlingen gaan geïnformeerd, beargumenteerd en constructief in dialoog over maatschappelijke thema’s.
CULTUREEL BEWUSTZIJN
16.01 De leerlingen brengen kunst- en cultuuruitingen in verband met de context waarin ze voorkomen.
16.02 De leerlingen reflecteren over eigen beleving bij uiteenlopende kunst- en cultuuruitingen.